ak x pandai nak tulis. fullstop.

Thursday, March 18, 2010

cinta langit dan laut.. hummmm





The sky and the sea... hurm.. mereka saling jatuh cinta.. x percaya?? cuba lihat.. oleh sebab terlalu minat atara satu sama lain.. mereka memilih warna biru.. so it looks like matching lah...so sweet...

Setiap kali senja tiba, si laut jerit... aishiteru!!! ( i love u!! ) kepada si langit... ya, langit tidak menjawab apa-apa.. cuma tersipu malu... lihat.. wajah kemerah- merahan kelihatan pada wajah si langit..

Suatu hari, datang lah si awan..atau lebih dikenali dengan panggilan manjanya, cek Clouds.. bak cinta pandang pertama, melihat langit yang comel!!!, awan jatuh hati pada langit... tetapi, well... mesti lah langit buat tak peduli sahaja kerana hati nya setia dengan cek laut.. (:
awan berasa sedih and never give up untuk dapat kan hati langit!! awan mengembangkan dirinya seluas yang mungkin serta menyusup ke tengah- tengah di antara langit dan laut. awan berusaha menghalang pandangan langit terhadap laut.. terribly hurt.. ouh...

Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat kekasihnya lalu mengeluarkan gelombang- gelombang bagi mengusir cek Clouds.. sia-sia sahaja usahanya, cek Clouds terlalu degil..lalu, datanglah si angin yang sejak dahulu mengetahui hubungan cinta langit dan laut. Angin harus membantu mereka dan menasihati Cek Clouds yang degil itu..

Dengan tiupan angin, Cek Clouds terpecah -pecah dan berselerak ke banyak bahagian.. sehingga ia tidak lagi berupaya melihat langit dengan jelas.. Kerana rasa terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi terhadap langit, awan menangis sedih... air mata nya turun membasahi bumi..

Sungguh terharu kisah ini.. bukannya cerita dongeng.. tetapi inilah yang dapat kita lihat sehingga sekarang.. Kasih antara langit dan laut tidak dapat dipisahkan lagi.. hmm.. di mana mereka menjalin kasih??

Setiap kali pandang ke hujung laut, di mana ada garisan horizon yang menemukan langit dan laut, si situlah mereka sedang berpacaran...






noyr,8.53 p.m

1 comment: